Kristinblog

onsdag, august 23, 2006

Student!

Jepp, ferdig med Skien videregående og er herved student ved høgskolen i Porsgrunn - allmennlærerutdanning. Til nå har jeg blitt proppet full av informasjon om skolen og linja og studentorganisasjoner og bøker og romfordeling og alt mulig... Ikke det at noen husker halvparten, men vi har ihvertfall fått en rask gjennomgang av ting. Mye å huske på nå i starten, men regner med at det går seg til etter hvert.

Denne første uken er holdt av til å bli kjent på skolen og med hverandre. Det vil si grilling og sosialt på skolen døgnet rundt. Timeplanen den første dagen gikk fra kl 10 på formiddagen til kl 12 på kvelden/natta. Midt på dagen, fra 3-4, var det satt av tid til å dra hjem og lade opp til bli-kjent-opplegg på skolen. Stritt program, men kjekt så man blir kjent. Kom forresten i klasse med ei fra Siljan og to til som jeg kjenner fra Skien videregående. Også er det jo flere kjente rundt om på de andre linjene. Trygt og godt med andre ord!

Ellers har jeg jo flyttet til Skien i løpet av sommeren. Bor nå på hybel med Roy og trives med det. Litt hjemlengsel noen ganger, men heldigvis er det ikke så langt til Siljan!! Så skulle kontoen være tom, og kjøleskapet det samme, er det fortsatt håp! Hehe! Skal innrømme at etter kjøp av to dataer (bærbar+stasjonær), komfyr, kjøleskap, vaskemaskin, mikrobølgeovn, støvsuger, dvd-spiller, sofa, seng, stoler, kjøkkenutstyr (bestikk, kjeler, asjetter og sånt…) og ellers småting man trenger når man flytter, har det minket på kontoene våre. Men med jobb på Meny Saga ordner det seg i en fei!! (Ha-ha) Heldigvis er det ikke sånne utgifter hver måned!

En ny utgift er jo ADSL da!! Fiksa det i dag faktisk! Så nå har jeg litt mer kontakt med omverdenen! HURRA!!!! Etter litt plundring (for eksempel at telefonen til de oppe ikke funket når vi endelig kom på nett) er alt nå i skjønneste orden! Selv om mamma da tror at jeg kommer sjeldnere hjem (noe som er helt feil!) er vi overlykkelige over endelig å ha nett igjen!

Det var litt nytt fra meg. Så får vi se når neste oppdatering kommer!

2 Comments:

  • Det gleder meg å se at du oppdaterer:) Lykke til som student!

    By Blogger Lars, at 27. august 2006 kl. 12:37  

  • wow! ny side i dagboka. Tenkte meg at det frista etter å ha vært uten internett ei beite. Koselig å se dere i helga - syns dere har klart veldig mye med kontoene deres jeg. Flinke. Det blir spennende å si åssen høsten blir, litt annerledes opplegg enn videregående, og du må nok spre lesingen og jobbingen utover sjøl om det ikke er så mange innleveringer med en gang. mammavigdisisiljan

    By Anonymous Anonym, at 28. august 2006 kl. 08:29  

Legg inn en kommentar

<< Home