Kristinblog

mandag, mars 31, 2008

Nytt år

Nye uker med skole og praksis. Siden jul har jeg hatt et nytt fag, GLSM (Grunnleggende lese-, skrive og matematikkopplæring), og i forbindelse med dette var jeg to uker i praksis etter vinterferien i den samme 3. klassa som før jul. Det var koselig å treffe elevene igjen og ha litt undervisning. Det at flere elever gråter den siste dagen vi er der og gjerne vil ha oss der noen uker til, må vel være et godt tegn.

Uka etter praksisen hadde jeg muntlig GLSM eksamen, og siden den gikk bra, tok jeg meg en velfortjent påskeferie. Den første delen av ferien dro vi til hytta i Nissedal med familien til Roy. Her ble det aking og skigåing og soling i hytteveggen. Jeg rakk til og med å bli solbrent!









Den siste delen av ferien var vi i Siljan. Mens vi var der kom det snø. Masse snø! Så da ble det en del måking, men også en del spilling og besøk og en bursdagsfeiring. Koselig!


Etter påska var det rett på med skoleovertakelse. Det går ut på at alle studentene i 2. klasse tar over en hel skole og sender lærerne vekk. Denne gangen var det Grønli skole i Porsgrunn som sto for tur, og jeg fikk ansvar for 3. trinn sammen med fire andre studenter. Den første uka brukte vi på å bli kjent med elevene mens lærerne fortsatt var der. Det er til sammen 34 elever på dette trinnet, så det er nok navn å lære. I dag var den første dagen helt alene med klassen, og det blir spennende å se hvordan det går denne uka!

1 Comments:

Legg inn en kommentar

<< Home