Kristinblog

søndag, april 01, 2007

Her er jeg litt igjen..

..og det er ingen aprilspøk!

Ja, jeg vet! Det går altfor ofte altfor lang tid mellom innleggene her. Må innrømme at jeg glemmer bloggen min litt. Har ikke skrivd her siden jeg fikk kyssesyken?!? Huff…

En rask oppdatering da (som det blir så altfor mange av, raske altså).

Jeg går da fortsatt på lærerhøgskolen i Porsgrunn, og trives kjempemasse med det. Har vært ute i praksis på Lunde barneskole i Skien, 7. trinn, til sammen i 7 uker. Utrolig lærerikt og spennende! Var rimelig nervøs den første gangen jeg skulle stå foran klassen og undervise i matematikk, men det gikk overraskende bra!:) Etter det gledet jeg meg til hver gang jeg skulle ha en undervisningstime, enten det var matematikk, naturfag, norsk, gym eller andre fag.

Blei jo sykemeldt etter kyssesyken, og har derfor ikke jobba på Meny Saga siden september. Før for 2 uker siden. Da hadde jeg comeback i Meny-uniformen!!=) Sykemeldingen er nå gradert til 50%, og i løpet av mai skal jeg være tilbake for fullt!:)

Bor fortsatt i leiligheten i Olaf Ryesgate 24, sammen med Roy. Har fått det ganske koselig her, til tross for at det kan bli rimelig rotete her til tider. Er forholdsvis flinke til å panikk-rydde før vi får gjester da. Hehe;)

I skrivende stund har jeg påskeferie, og kom akkurat hjem fra Sandefjord. Dro bortover på fredag, tok en Sverige-tur med Steinar, Live Mari og Åshild på lørdag, og dro hjem hit igjen i dag(søndag). Var en kjempekoselig helg, som absolutt må gjentas! Fikk jo gratisbilletter!
Og apropos Steinar. Nå har det seg sånn at min kjære bror har sendt leken ”tikken” til meg, og den går som følger:

Hver spiller starter med å skrive seks rare ting om seg selv. Bloggere som blir "tatt" må skrive seks ting om seg selv i sin egen blogg, i tillegg til å angi reglene for spillet. Til slutt velger spilleren seks nye bloggere som "har den", og lister navnene deres. Etter det er gjort, skriver han eller hun en kommentar på bloggene til hver av dem, for å la dem vite at de har blitt "tatt", og at de må lese bloggen til den som tok dem for mer informasjon.

Så da må jeg skrive seks fakta om meg selv da:

1) Er alltid kald på føttene, og da mener jeg alltid altså! Tror jeg må ha dårlig blodsirkulasjon eller noe. Selv med ørten par ullsokker, teppe og dyne er jeg fortsatt kald på føttene, og bare føttene.

2) Veit ikke om det er så rart (jeg syns i hvert fall ikke det, men har hørt rykter om at noen syns det), men jeg er da megaredd for edderkopper. Uansett størrelse! Så ser du en kopp eller liknende som er snudd opp-ned noe sted, kan det fort ende det er en edderkopp under den.

3) Har en slags skrekk mot å fylle bensin eller diesel på biler også. Gjør det helst ikke, og hvis jeg gjør det, må det være bortimot krise. Veit ikke helt hvorfor, men syns det er skummelt. Ja, ja…

4) Har en tendens til å fylle sofaen hjemme i stua med alt slags mulig. Fra ark og skoleting til handleposer og klær. Klarer som regel å skyve det unna så det er en liten plass til Roy og meg.

5) Har et skjeivt smil. Har alltid hatt det og kommer alltid til å ha det. Er visstnok født med det, så da får jeg vel leve med det også. Det syntes ekstremt godt på bilder fra når jeg var liten, men man kan fortsatt se det.

6) Tenkte siste punktet kunne være et sånt ”jeg liker ikke” - punkt. Jeg liker ikke jojkakaker, paprika, dressing, ketshup, reker, gul/rund leverpostei som har vært åpen mer enn 1-2 timer, melk (nei, jeg liker ikke melk og har ikke gjort det siden jeg fikk det av mamma`n min), vann med kullsyre (farris og sånt), løk, majones og sikkert mye mer.

Sånn, det var seks rare ting om meg selv. Veit ikke om seks andre som jeg kan sende leken videre til, men sender den til mamma selv om ho ikke har blogg. Ho er jo trossalt mer på bloggen enn meg!;)

3 Comments:

  • Hei søster :) Seks punkter som i grunn beskriver deg ganske godt, syns du ikke? men på tide du kom deg inn å fikk blogga litt igjen ja! sier jeg som ikke har blogg ;) Takk for kosli sverigetur å hils gubben... (som hu bæssmor liker å kallen)Klem fra lillesøster Åshild <3

    By Anonymous Anonym, at 4. april 2007 kl. 18:24  

  • Det er bare folk med bloggere som kan bli tikka, det er jeg helt sikker på. Og dessuten finnes det ingen rare ting med meg, så jeg ville ikke kunne klare å skrive noe sånt. Lykke til med å bli frisk da, jobbing er ikke noe for deg enda ser det ut til, men kanskje snart? God novelleanalyseringsdag. mammavigdisisiljan

    By Anonymous Anonym, at 9. april 2007 kl. 11:43  

  • Hei! Lenge siden sist nå! Håper vi kan sees i sommer.

    By Blogger Lars, at 16. mai 2007 kl. 13:35  

Legg inn en kommentar

<< Home